Ali dobra zgodba res odpira vsaka vrata, vsako srce …?!
Zgodbe pripovedujemo ves čas, to je nekaj povsem naravnega in se začne že od malih nog, vendar obstaja velika razlika med tem kaj je dobra zgodba in kaj prepričljiva zgodba.
V sodobnem poslovnem svetu, kjer standardne predstavitve in suhoparne informacije pogosto ne zadostujejo več za pritegnitev pozornosti in ustvarjanje globljih povezav, storytelling izstopa kot ključna metoda za prenos sporočil na način, ki resnično odmeva pri občinstvu.
Zakaj ima prepričljiva zgodba neverjetno moč?
Njena največja odlika je v tem, da ji vsakdo rad prisluhne. Če bo imela vabljiv naslov, ji bo želel vsak prisluhniti, še preden jo bo slišal. Koliko časa jo bo pripravljen poslušati je odvisno od tega kako zanimiva je, kako je pripovedovana in kako komunicirana. Zgodba tudi ljudi povezuje, jih določa in jih dela zanimive.
Na delavnici se boste naučili, kako strukturirati vaše zgodbe, jih narediti prepričljive in kako z zgodbami vplivati na čustva in odločitve vaših poslušalcev, kar je še posebej pomembno v trženju, prodaji, vodenju in notranji komunikaciji.
Dodana vrednost te delavnice sega preko osnovnih tehnik pripovedovanja. Udeleženci boste pridobili vpogled v psihologijo pripovedovanja zgodb in kako to znanje uporabiti za gradnjo močnih blagovnih znamk, izboljšanje team-buildinga in povečanje učinkovitosti komunikacijskih kampanj. Poleg tega bo delavnica ponudila praktične vaje, ki vam bodo omogočile, da svoje nove veščine takoj preizkusite in izpilite.
Namen praktične delavnice je:
- motivirati ljudi k uporabi zgodb na vseh področjih, kjer je vpleten človek,
- pokazati kaj vse so dobri viri zgodb,
- povedati kaj je v zgodbi pomembno in kaj ne,
- izbirati pravi naslov zgodb, …
Delavnica je namenjena:
- profesionalcem: piscem poslovnih vsebin, piarovcem, copywriterjem, blogarjem, piscem spletnih vsebin, piscem scenarijev …
- ljubiteljem: piscem leposlovja, snovalcem in pripovedovalcem pravljic, blogarjem, ljubiteljem družbenih omrežij …
- vsem, ki želite obogatiti svoje veščine komunikacije in predstavitve s pomočjo zgodb
Z razumevanjem, kako zgodbam vdihniti življenje in jih uporabiti za dosego (poslovnih) ciljev, boste zapustili delavnico opremljeni z orodji, ki bodo imela dolgoročen vpliv na vašo sposobnost vplivanja, prepričevanja in navdihovanja.
Program
Uvod »ogrevanje«
Predstavitev ene »hude« zgodbe (pripovedovanje) in ene odlične video zgodbe. Ključni skupni imenovalec obeh zgodb je sproščanje emocij poslušalca, gledalca.
Teoretičen pogled na zgodbo
- sestava, dolžina, mediji – prenašalci zgodb,
- možnosti uporabe zgodbe,
- liki,
- časovna in umestitvena dimenzija zgodb,
- tematike zgodbe,
- resnične in umetne zgodbe, …
Naj zgodbe
Kaj se lahko naučimo iz večnih zgodb? Pomen brezčasnosti zgodbe.
Dolžina zgodbe – večni izziv pisca in medija, ki jo objavlja
- vsaka zgodba ima lahko neskončno dolžinskih različic. Dolžina je odvisna od medija in tistega, ki jo bo bral
- pomen kratke, jasne, a še vedno zgovorne in s čustvi nabite zgodbe v digitalni dobi (Zgodba 4.0)
Kaj naredi zgodbo drugačno?
Drugačnost je vse tisto, kar prijetno zmoti, inicira nove misli, nove percepcije, boljše pomnjenje in lažje pripovedovanje.
Pomembnost značajev akterjev v zgodbi
Zgodbe, ki se navezujejo na človeka imajo največjo sporočilno in emocionalno moč. Človek se najlaže poistoveti ali ima možnost ustvarjanja mnenja prav pri opazovanju in razmišljanju o nekem človeku. Liki v zgodbi (opis karakterjev), lahko jim rečemo tudi junaki, so ključni za razumevanj sporočila zgodbe.
Področja uporabe zgodbe
Praktično ni področja, kjer zgodba ne more funkcionirati, med najpomembnejšimi pa so: poklic, podjetje, oglaševanje, turizem, književnost, film, glasba, likovna umetnost, izobraževanje, raziskovanje, učenje, PR, …
Kako narediti zgodbo iz »factov brutov«
Narediti zgodbo iz resničnega ali izmišljenega dogodka, kjer prihaja do interakcij med ljudmi ali ljudi z določenimi situacijami ni najtežja naloga. Mnogo težje je narediti zgodbo iz racionalnih elementov, kot so poslovni rezultati, starost, številke, podatki, …
Analogna in digitalna zgodba
Živimo v frustrirajoči dobi mešanja resničnosti z virtualnostjo, v času mešanja analognih in digitalnih generacij, v času, ko je človeka težko ujeti, mu ukrasti čas za zgodbo. Ne glede na analognost in digitalnost bo zgodba vselej lahko učinkovito sporočilno sredstvo.
Praktično delo – vaje
Ves čas poteka se bodo vrstile različne vaje na primerih iz prakse, ki bodo pri udeležencih ustvarjale pravilen odnos do zgodbe, primeren način priprave zgodbe ter pokazale, da je zgodba univerzalno sredstvo pri vseh oblikah komuniciranja, pripovedovanja in drugih oblikah človeških interakcij:
- moja zgodba in kritična ocena
- nova zgodba na osnovi znane zgodbi
- ena in ista zgodba v treh dolžinah (kot črtica, kot e-pošta, kot FB objava, … )
- izmišljanje novih besed
- definiranje in opis karakterjev
- zgodba za določeno blagovno znamko
- zgodba na podlagi racionalnih dejstev
- kako pripraviti video zgodbo
- novoletna voščilnica kot zgodba
Je res življenje brez zgodb dolgočasno?
Mediji, organizacije, podjetja brez zgodb so dolgočasna, oglaševanje brez zgodb je duhomorno, doživetje nakupa brez zgodbe je zguba časa, turističen produkt, ki ne temelji na zgodbi, je neprivlačen, dogodek v mestu brez zgodbe je brez življenja, poslovni ali osebni pogovor brez zgodbe je hladen, nezanimiv, nezapomljiv in si ga ne želimo ponovno … Zgodba je alfa in omega življenja. Zgodba premaga hladno racionalnost, prebuja čustva, spreminja mnenja in občutke, rojeva nove zamisli, navdihuje in očara, spreminja sivino v barviti svet.
Dobra zgodba – moč njene vsebine, njenih junakov in strukture
Človeštvo je od nekdaj svoja ključna sporočila »zavilo« v zgodbe. Te so bile, so in bodo ostale univerzalni instrument komuniciranja. Pojavljajo se povsod, v poslu, umetnosti, raziskovanju, prostem času, športu, vzgoji in izobraževanju, pri nastopanju, prepričevanju, pogajanjih, kreiranjih oglasnih sporočil … Vsak trenutek je primeren za zgodbo in vsak trenutek je lahko zgodba.
Pomembno pa je eno: ZGODBA MORA BITI DOBRA. Le takšno si zapomnimo, nas prepriča in jo pripovedujemo naprej.
Ne spreglejte tudi odlične knjige Ustvarjalnost in inovativnost, ki nas preko teoretično – praktične materije popeljejo v svet sodobne podjetniške kulture. Uspeh tako poslovni kot tudi splošni, je predvsem odvisen od tega, kako človek razmišlja in kakšna je njegova miselna naravnanost. Knjiga je zasnovana tako, da se preko splošnega pojmovanja ustvarjalnosti, prepoznavanja različnih načinov razmišljanja in inovacijske podjetniške kulture konča s konkretnim načrtom za pripravo inovacijskega projekta, s pomočjo katerega bi morebitni investitorji lahko prepoznali novo poslovno priložnost. Pri delu je avtor uporabil ustrezno domačo in tujo literaturo, praktično naravnana izhodišča pa je podkrepil z mnogimi primeri in zgledi dobrih praks iz zgodovine inovativnosti in podjetnosti.
Predavatelj
Dr. Andrej Pompe
je avtor, predavatelj, podjetnik, komunikolog, pisec in umetnik. Njegove stvaritve je mogoče najti tako na področju ustvarjalnega razmišljanja, trženja, strateškega upravljanja znamk kot področju glasbe, pisane besede in likovne umetnosti. Njegova multidisciplinarnost in široka miselna usmerjenost mu omogočata povezovanja različnih svetov v nove dimenzije, različnih idej v nove ideje, različnih pogledov v nove poglede. To je bistvo ustvarjalnosti, ki jo vpleta v vse pore življenja, s čimer vedno znova dokazuje njeno moč ter njen pomen v podjetništvu, znanosti, umetnosti in vsakdanjosti.
© Agencija POTI d.o.o.. Vse pravice pridržane.
V primeru višje sile si pridržujemo pravico do spremembe termina izvedbe izobraževanja.
Priporočljivo gradivo
Knjige
Dodatne informacije
Lokacija
Agencija POTI
Stegne 7, 1000 Ljubljana
Pokaži na zemljevidu >
Dodatne ugodnosti
Zgodne prijave: 10 % popust za prijavo in plačilo do 3 tedne pred izvedbo izobraževanja.
Fizične osebe: stalni 30 % popust na kotizacijo.
Ugodnosti se ne seštevajo!