Emoji (emotikoni) postajajo vse bolj priljubljeni. Ustvarjajo razumljivo komunikacijo med posamezniki različnih jezikovnih in kulturnih okolij. Njihova univerzalnost presega meje jezikovnih struktur, izražanja in pisanja. Emoji so morda celo znak prapočela razvoja pisanja in opismenjevanja. Gre za radikalno poenostavitev in bi ga lahko označili kot nekakšen sodobni esperanto, po drugi strani bi to lahko bil trend, da vrnemo življenje na raven pradavnine ali pa, po analogiji restavracij brez pribora, da se začnemo sporazumevati brez uporabe jezika. Kakorkoli, emoji so nekaj kar doslej nikoli ni bilo tako uporabno, ko se je želelo komunicirati jasna čustva. Emoji nasmeha (smeška) vsem povedo vse in se bolj ali manj enako razumejo.
Pri uporabi besed pa se razumevanje sporočila lahko zelo zaplete.
Zanimivo, kako so nenadoma #semiotika in #emoticons postali buzzword tudi v svetu blagovnih znamk, blagovnih znamk in trženjskih komunikacij. Business Insider je poročal, da se je v letu 2016 uporaba emojijev v marketingu povečala za kar 775 odstotkov (Marketing magazin, 2018). Zato morajo tržniki, prodajniki in upravljavci blagovnih znamk upoštevati ta nov trend. No, takšne so razmere v nekaterih delih sveta.
V Sloveniji pa smo bili vedno korak naprej. Edina težava je, da se tega pogosto ne zavedamo in ga zato ne predstavljamo preostalem svetu. V agenciji #FormitasBBDO so leta 2002 (v eni od njihovih izjemnih kampanj) uveljavili načelo čustev in personalizirajočih izdelkov in blagovnih znamk. To je bil resnični futuristični pogled, napoved današnje tržne komunikacijske resničnosti (Marketing magazin, 2018). Nekateri so v prihodnost vstopili skozi zelo zgodnjo sedanjost, saj so že takrat vedeli, da mora biti sporočilo nedvoumno in enako razumljivo vsem. Sadje in zelenjavni emoji v kampanji “Mesec nasmejanih vitaminov” za Spar Slovenija so več kot zgovorna ilustracija sodobnega marketinškega jezika. Pri tem ne gre za poneumljanje, temveč za razbremenjevanje informacij in vstop v človeško misel na prijazen in hipno razumljiv način.
Avtor: dr. Andrej Pompe