Kako se lotiti pisanja naslova? Sestavimo ga skupaj!
Beseda vabilo učinkuje izrazito neosebno in neprepričljivo. Samo pomislite! So se vam ob besedi vabilo porajala kakršnakoli čustva? Če ste vajeni vsakodnevnih napadov na vaš e-nabiralnik, ste ob besedi vabilo v najboljšem primeru pomislili na še eno iz serije promocij s strani nedomiselnega pisca. Ali bodo vaši sošolci e-mail s takim naslovom dejansko odprli, je odvisno predvsem od tega, ali se jim vsaj približno svita za kaj gre. Če jim pošiljatelj v prvih nekaj sekundah ne bo znan, je velika verjetnost, da bodo e-sporočilo v nekaj sekundah odpravili s tipko DELETE. Ali lahko iz besede vabilo razberemo, kam nas vabijo in kaj bomo zamudili, če se dogodka ne udeležimo? Nemogoče! Pa poskusimo naslov rahlo »začiniti«.
2. naslov: ”Kdaj ste se v družbi sošolcev iz mladosti nazadnje do solz nasmejali?”
Drugi e-naslov zveni precej bolje in močno poveča verjetnost, da bo prejemnik e-mail dejansko prebral. Pravzaprav se s tem naslovom dotaknemo tudi čustev bralca. Sporočilo bo spregledano samo s strani tistih, ki jim je srednja osnovna šola predstavljala nočno moro. Le-ti pa so v manjšini. Če ste izgubili stik z večino kolegov iz šole in vas zanima, kaj jih okupira danes, je zgornji naslov e-poštnega sporočila skoraj popoln. Kljub vsemu mu nekaj manjka. Ne izraža nujnosti! Navsezadnje bi ga lahko prebrali tudi čez mesec dni, ko bi bilo srečanja že davno konec. V mislih imamo čas dogodka oziroma zadnji možni dan prijave, kar mora biti izraženo že v naslovu. Pa poskusimo oblikovati še en naslov, ki bo izražal nujnost.
3. naslov: ”Ali veš, da smo se nazadnje videli pred 20 leti? 20. septembra bomo vse nadoknadili!”
Kako vam zveni tretji naslov? Bi odprli e-mail z zgornjim naslovom in ga dejansko prebrali? Definitivno! Vsekakor vas neskončno zanima, kako so videti vaši sošolci in sošolke po 20-ih letih in kaj se jim roji po glavi. Ker se osnovnošolskih časov spominjate z nostalgijo in ste polni pričakovanj, boste naredili vse, da se na dogodek prijavite pravočasno. Glede na to, da je datum dogodka naznanjen že v naslovu e-poštnega sporočila, boste prejeti e-mail odprli takoj in nanj odreagirali. Ali zgornji naslov izraža nujnost in radovednost? Prav gotovo! Je dovolj nazoren, da ga bomo prebrali pravočasno? Prav gotovo!
Vabil za obletnico valete oziroma srečanje osnovnošolcev ne pišemo pogosto. Kljub temu pa lahko naše osnovnošolske prijatelje primerjamo s strankami. Oboje moramo že v naslovu prepričati, da sporočilo berejo dalje. V nasprotnem primeru ni želene reakcije.
Kaj se morate vprašati, preden se lotite oblikovanja učinkovitega naslova prodajnih sporočil?
- Ali naslov izraža nujnost in radovednost?
- Je naslov kratek (koliko nam je uspelo povedati z najmanj besedami oziroma kakšna je gostota informacij)?
- Ali naslov upošteva prejemnika sporočila?
Kako se lotite pisanja učinkovitega prodajnega dopisa boste izvedeli tukaj.
Avtorica: mag. Maja Novak