Odlično podajanje in sprejemanje povratne informacije

S tem ko znamo govoriti, še ne pomeni, da se znamo pogovarjati na primeren način, da lahko dosežemo določeni cilj. Velikokrat nas prepričanje tega, da poznamo določen jezik omejuje pri spoznavanju resnice, da je konstruktivna komunikacija veliko več kot pa samo poznavanje določenega jezika.

Še posebej se to pozna pri kritiki.

Ne glede na to ali je zadeva velika ali majhna, ali je napolnjena z dramo ali ne, potreba po občasni kritiki vedno obstaja. Lahko ste prepričani v sledeče: Z odlašanjem in izogibanjem komunikacije se situacija ne bo rešila sama od sebe.

Resnica pa je tudi ta, da skoraj nihče ne uživa v kritiki.

Naš cilj je vplivati na spremembo določenega obnašanja prejemnika kritike. Prejemniki kritike lahko spoznajo, kaj lahko naredijo boljše ali drugače, da dosežejo zadan cilj.

Ni potrebno, da kritika boli. Za razliko od pohvale, kjer ni potrebe po spremembi, je v kritiki vgrajen mehanizem po spremembi, zato je ključno, da se jo naučimo konstruktivno podati z namenom, da se izvedejo potrebne spremembe. Za to pa je ključnega pomena tudi izbira besed.

Kako kontrolirati kako vaš sogovornik sprejema kritiko, da lahko ima od nje korist se bomo naučili na praktični delavnici Konstruktiven FEEDBACK – kako ga podati in sprejeti?! – POHVALA ali KRITIKA kot učinkovito orodje za IZBOLJŠAVE in spodbuda k NAPREDKU.

Avtor:
mag. Peter Babarović